בפרסום של אחת מתחנות הרדיו, שחוזר כבר עשרות שנים, אומר הקריין שרק אצלם "הפרסום ברדיו עובד". האם הפרסום ברדיו עובד? עדיין? האם המדיה הזאת עדיין רלוונטית? כן ובהחלט. באופן די סמלי, הפרסום הספציפי הזה מוכיח את הטענה. קשה למצוא ישראלי שהתשדיר לא הצליח לחלחל אליו במשך השנים, כשאצל רבים כל אזכור שכזה מעלה קונוטציות חיוביות.
עסקים רבים המחפשים ערוצי פרסום מבינים כי הפרסום במדיית הרדיו חי וקיים. הם מבינים את זה בכל בוקר מחדש בעודם יושבים ברכבם ומאזינים לתחנת הרדיו האהובה עליהם, המזגן בפול ווליום, שיר טוב מתנגן ופתאום… נשמעת פרסומת של המתחרה. "איך זה קורה?!? האם המתחרה שלי משקיע עכשיו עשרות אלפי שקלים בקמפיין רדיו"? אז זהו, שלא! פרסום ברדיו אינו יקר כמו בשנים עברו. תחנות הרדיו הבינו שיש להם מתחרים על נתח שוק הפרסום – המדיה החברתית וקידום בגוגל ותנאי השוק החדשים הכתיבו מציאות חדשה ורמת מחירים נוחה יותר.
מדוע הרדיו בכל זאת עדיין אפקטיבי?
במובן הרחב יותר פרסום ברדיו נחשב לאחד האפיקים היותר מומלצים כיום, בטח אם בוחנים אותו במונחים המתבקשים של עלות מול תועלת. אז מהן הסיבות שמסבירות מדוע גם לכם, בעלי עסקים בסדרי גודל משתנים ובתחומי הפעילות השונים, כדאי לשקול אותו?
פרסום ברדיו אינו שונה במטרת העל שלו מרוב אפיקי הפרסום האחרים. הרדיו פונה למכנה המשותף הרחב ביותר- הרדיו מספק חשיפה גבוהה מאוד כי המון אנשים מאזינים כל יום לרדיו. בנוסף, המפרסמים ישמחו בוודאי לתשומת לב גבוהה ככל האפשר מצד המאזינים. למרות שהאזנה לרדיו נעשית בדרך כלל במקביל לביצוע פעולות אחרות, הסיכויים שהמאזינים ימקדו לפרסום תשומת לב הם בהחלט גבוהים. אחרי הכול, ברדיו רוב האנשים אינם מעבירים תחנה כשמגיעות הפרסומות.
קודם כל- קהל היעד
מידת החשיפה של קהל היעד הפוטנציאלי לפרסום מסוים הוא אחד הפרמטרים העיקריים להצלחה שלו. במקרה של פרסום ברדיו, נקודת הפתיחה בהחלט גבוהה. למרות שבחלק מהשנים הנתונים הצביעו על ירידה מסוימת באחוזי ההאזנה, כיום אין ספק שהיא גבוהה בכל קנה מידה. ראשית, עקב החשיפה המובנת מאליה לרדיו בבית או במהלך נסיעה ברכב: למעשה, כמעט תשעה מתוך עשרה ישראלים דיווחו בסקרים שהם מאזינים לרדיו בתדירות כזו או אחרת.
נקודה חשובה נוספת היא שבעידן הטכנולוגי של היום, עלה מגוון האפשרויות להאזין לרדיו. לתחנות הרדיו יש אפליקציות ואתרי אינטרנט ייעודיים, שמקלים על ההאזנה אליהן מכל מקום ובכל זמן. בנוסף, האפשרות של האזנה מושהית – כלומר האזנה לתוכנית מוקלטת שכבר הסתיימה במועד שרואים לנכון – הפכה ללגיטימית ולמבוקשת מאוד.
פנייה ממוקדת לקהל היעד
אופי הפרסום ברדיו מקל אף הוא על ההגעה לקהל היעד. התשדירים ברדיו נוטים להיות קצרים ולא לעבור את רף חצי הדקה. תנאים אלו מקלים על קהל היעד לקלוט את המסרים לפני שהם יהפכו להיות מעיקים מבחינתם. מכיוון שהקול הוא שמדבר ברדיו, קטנים הסיכויים ל"מסיחי דעת" מסוגים שונים. כולנו מכירים פרסומות בטלוויזיה בהן יש עושר כל כך גדול של אטרקציות חושיות – משחק, מוזיקה, תפאורה, כיתוב וכדומה – עד שבתום התשדיר כבר לא זוכרים מי בדיוק פרסם כאן ומה.
התשדירים הקצרים והממוקדים של הרדיו יכולים מנגד להיות יעילים יותר. עם זאת כן מומלץ להשקיע בהם את מירב המאמצים והמחשבה, כאשר יצירתיות היא בהחלט רעיון מוצלח. תשדיר שזוכרים ושאנשים מזמזמים בלי לשים לב, ובעיקר בלי סוף, יהיה מן הסתם מוצלח יותר.
היתרון הכלכלי
עלות הפרסום ברדיו משתנה בהתאם לאופי הפרסום, התחנה המדוברת, שעות הפרסום, כמות התשדירים וכן הלאה. עדיין, ניתן לטעון בהחלט שהעלויות הן נמוכות משמעותית בהשוואה מרוב אפיקי הפרסום הפונים כיום להמונים. אסור לשכוח שהפקה של פרסומת ברדיו תהיה פשוטה פי כמה בהשוואה לפרסומות בטלוויזיה, למשל, בהן יש צורך לאתר שחקנים, להשקיע בתפאורה או בגרפיקה וכן הלאה. ברדיו רעיון מוצלח, יחד עם קריין בעל קול כריזמטי ומעט מוזיקה יכולים בהחלט לעשות את העבודה.
עקב המחירים הסבירים שגובים תחנות הרדיו, אפשר בהחלט לבחור בפרסום הכולל מספר מכובד של תשדירים. בדרך זו גדלים הסיכויים שקהל היעד ייחשף לפרסום ואף יפתח תחושות חיוביות כלפי המותג המפרסם. מומלץ להיעזר בחברה מתווכת ולא להתנהל ישירות מול הרדיו כך תוכלו לוודא שהפרסום ברדיו שלכם יהיה אפקטיבי באמת.
איך העסק שלכם יתבלט בין כל העסקים?
היום שוק העסקים הקטנים/בינוניים תופח בקצב מהיר. אז למה שהלקוח יפתח את הארנק ויבצע רכישה אצלכם ולא אצל המתחרים? אז מעבר ליתרון היחסי ברמת המוצר שלכם בפרסום איכותי ברדיו אתם יכולים ליצור לעסק שלכם זהות ייחודית עם מיתוג קולי – קריינות ייחודית ומוזיקה מותאמת לצרכי העסק שיגיעו לקהל יעד רחב ויעשו את העבודה.